Bijna bekeerd... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marieke Uildriks - WaarBenJij.nu Bijna bekeerd... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marieke Uildriks - WaarBenJij.nu

Bijna bekeerd...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 September 2005 | Peru, Cusco

Vandaag mag ik Cusco aan het lijstje toevoegen.. en het is hier helemaal super!!!!!!!! Deze komt met stip binnen in de top 10 mooiste steden ever!
Dat worden 2 mooie maanden bivakeren hier...
Ik heb vanochtend in 3 vliegtuigen gezeten (!). Vanuit Santa Cruz, via Cochabamba, via La Paz, uiteindelijk naar Cusco. Tijdens de laatste vlucht vanuit La Paz vroeg een Amerikaanse jongen, die er al behoorlijk christelijk uitzag, of ik gezellig even naast ´em kwam zitten (vliegtuig was redelijk leeg). Dus ik dacht: gezellig.. iemand om even tegenaan te kletsen. Wat bleek: hij was mormoon (komt uit Utah) en heeft 2 jaar in Bolivia als missionaris gewerkt!! De hele reis was er maar 1 onderwerp: God. Ik was de 2e atheist die hij tijdens zijn missie had ontmoet, dus meneer ging er eens even goed voor zitten. Nadat hij mij aan de hand van een of andere goocheltruc met een servetje ervan probeerde te overtuigen dat de Big Bang wel een illusie MOET zijn, kreeg ik nog het advies mee om een keer te gaan bidden onder het motto: you´ve got nothing to lose but so much to gain...
mmm... Ik slaap er nog een nachtje over.. in het klooster..! Waar ik om hele andere redenen logeer, kan ik je verklappen. Leek me gewoon leuk, een nachtje bij de nonnen! Morgen naar het gastgezin.

Un beso!!

  • 11 September 2005 - 07:09

    Roald:

    Een mormoon uit Salt Lake city ....voelde zich allesbehalve pretty....
    voordat hij het wist zat hij naast een atheist...
    met een servet verzon hij een list....so did he

  • 12 September 2005 - 16:32

    Parcival:

    Mormonen, Inca's, nieuwe vrienden, vriendelijk ogende huisjes in gevaarlijke wijken, mooie steden, vliegreizen en horrorfilms: wat een avontuur! Geniet ervan

  • 18 September 2005 - 20:31

    Marijke Van Iperen:

    Where are you ? Donde estas? Geen berichten meer?
    Het is al 18 september.
    Hoop dat je geniet.
    Groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 37656

Voorgaande reizen:

01 September 2005 - 01 April 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: